Herkese selamlar daha öncesinde 2018 yılı için yazmış olduğumuz seo nedir makalesine bir göz attık ve şuan da sizlere bundan daha fazlasını katabiliriz inancı ile makalemizi biraz güncelleme kararı aldık. Öncelikle yıl içinde çok sayıda google güncellemesi olduğunu haberdar ederek makalemize bir giriş yapalım. Umut ediyoruz ki sizlerinde sıkılmayacağı ve bol bol bilgi edineceği bir makalemiz olur.
İçindekiler
Adım Adım SEO Nedir?
Evet adım adım seo nedir sorusuna bu makalemizde bolca cevaplar bulacağınıza eminiz. Temel anlatımla seo nedir sorusunun cevabı bir çoğumuz için belki çok zor değildir ancak, bir çoğumuzun da yanlış bildiği aşikardır. Arama motoru optimizasyonunda bir çok yöntem ve bir çok araç mevcuttur. Şuan için lider konumda bulunan bir çok firma da bir birinden farklı teknikler uygulamaktadır ancak temel taktik ve esaslar bellidir. Arama motorlarının algoritmalarını takip etmek, kurallarına uymak ve kendi özgünlüğünüzü yakalayabilmek. Bize göre arama motoru optimizasyonu bu üç temel esasa dayalıdır. Şimdi gelelim birazda bu işin tarihine ve tarihçesine.
Adım Adım SEO Nedir ve Tarihçesi
SEO nedir başlıklı yazımıza başlayalım. Öncelikle klasik olarak SEO kelimesinin açılımına ve işlevine kısaca bir değinelim. SEO kısaltması “Search Engine Optimization” kelimesinin baş harflerinin bir araya getirilmesi ile oluşturulmuştur. Kendi dilimize tercüme edecek olursak SEO “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir. SEO kelimesinin tarihçesine bakacak olursak bu kelimeyi ilk olarak ortaya atan kişi 2006 yılında yazdığı makale ile adından sıkça bahsettiren Rohit Bhargava’dır. Bu ünlü düşünür kendi yazmış olduğu makalede beş ana temel üzerinde seo kelimesini ve kavramsal seoyu insanlara tanıtmıştır. Elbetteki 2006 yılından bu yana tam olarak 12 yıl kadar koca bir zaman geçmiştir. Bu da demek oluyor ki Rohit Bhargava’nın zamanından bu yana bir hayli değişimler yaşandı.
Bu değişimlerin sebebi ise arama motorlarındaki değişim ve dönüşümdür. Örneğin arama motorları arasında en fazla pazar payına sahip olan Google arama motoru o zamandan bu zamana binlerce yenilikler gerçekleştirdi. Ve günümüzde de her gün yeni değişimler ve algoritmalar geliştirmektedir. Bu yüzden SEO Nedir sorusuna çok klasik olan “arama motoru optimizasyonu” cevabına ek olarak “sürekli gelişen ve kendisini farklı algoritmalara da açık tutan arama motorlarının değişim ve dönüşümlerine paralel bir şekilde arama motorlarına entegre çalışmalar gerçekleştirmektir” diye bir cevap verebiliriz. Peki o halde günümüzde neden bu kadar önemli oldu ? Birde bu soruya cevap bulalım.
SEO Neden Önemlidir
Aslında SEO nedir sorusuna verilen cevapta az çok SEO Neden Önemlidir sorumuzunda cevabını vermiş bulunmaktayız. Bunun sebebi ise şöyle açıklanabilir: Arama motorlarına kendi sitemizi optimize etmek ve entegrasyonu en kolay şekilde gerçekleştirmek asıl kullanıcıya ve müşterimize ulaşmaktır. Diye bir cevapla bu sorumuzunda cevabını vermiş oluruz. SEO her işletme ve kişisel kullanıcı için önemli bir etmendir. Bir web sitesinin tasarımını gerçekleştirip onu kodlamak ile iş bitmeyecektir. Asıl iş bu Yaptığınız web sitesinin kullanıcılara ulaşmasıdır. Bir işletme olarak yaptığınız hizmeti insanlara duyuramadıktan sonra o web sitesinin nasıl bir faydası olacaktır? Bu sorunun cevabını her pazarlamacı ve her işletmeci çok iyi bir şekilde biliyordur.
Bir web sitesinin çok şık bir şekilde tasarlanması, kodlanması ve yayınlanması sizin firmanızı yada kişisel sitenizi istediğiniz zaman insanlara, müşterilerinize ulaştıracağı anlamını taşımıyor. Bu noktada ise SEO neden önemlidir sorusunun cevabı kendiliğinden verilmiş oluyor.
SEO Nasıl Yapılır?
Aslına bakılırsa SEO nasıl yapılır sorusuna pek de kolay bir cevap verilemez. Çünkü bunu yapabilmek için yeterli eğitimi almak ve bu işin uzmanı olmanız gerekmektedir. Ancak yinede kısa bir şekilde SEO nasıl yapılır sorusuna cevap bulalım. Öncelikle kullanmış olduğunuz sistemin Wordpress alt yapısı olduğunu varsayarak başlıyorum. Wordpress alt yapısı kullanıcıyı yormayan ve ona daha kolay halledilebilir, yönetilebilir web siteler oluşturulmasına fayda sağlıyor. Öncelikle wordpress için kullanmanız gereken temel iki eklenti bulunmaktadır. Birincisi All İn SEO Pack eklentisi. Bir diğeri ise Yoast SEO eklentisi. Bu iki eklenti de aslında temek olarak aynı görevleri ediniyor ancak küçük farkları var. Örneğin Yoast SEO eklentisinde anahtar kelime yoğunluğu hesaplaması yapılabilirken All İn SEO Pack eklentisinde bu pek de mümkün olmayan bir özellik. Tabii iki eklentide hem free hemde premium özelliklere sahip.
Kısacası benim tercihim temel olarak All İn SEO Pack eklentisi. Bunun da sebebi bu eklenti anahtar kelime kullanımı ve sayfalardaki SEO ayarlamalarında daha elverişli bir kullanıma sahip. Bu iki eklentide olan bir diğer özellik ise XML Site Haritasını kendisinin oluşturması buda demek oluyor ki ekstra bir eklenti ile site haritası oluşturma yükünden sizleri kurtarıyor. SEO açısından site haritası olmaz ise olmazlardandır. Bununda temel sebebi sitenizde bulunan her şeyin arama motorlarına bildirilmesi için bir haritanın olması şartıdır. Bu nedenle bu iki eklenti sizlere bir çok fayda sunacaktır.
Seo için önemli olan bir diğer etmen Makale oluşturmanız. Sizler sık sık makaleler yazmalısınız. Kendinizi, işinizi, sektörünüzü ve firmanızı anlatan, bunu insanlara kolaylıkla aktaran, akılda kalıcı, kelimelerin bir biri ile bütün bir şekilde oluşturulması. Ve kelime sayısınında minimum 300 kelime civarında olan makaleler hazırlanmalı. Okuyucularınızı sıkmayan, onlara gerçekten o makaleden bilgi alabilecekleri ve sitenizde daha çok kalmalarını sağlayacakları yazılar oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz yazılarda SEO açısından dikkat edilmesi gereken hususlar:
- Başlık kullanımı dikkat çekici ve açıklayıcı olmalıdır.
- Anahtar kelime yoğunluğu Max %2,8 olmalıdır. Bunun sebebi arama motorları algoritmaları açısından önemlidir.
- Site içi linkleme de geçmiş önemli yazılara linklemelerde bulunun.
- Yazılar arasına Resimler koyun. Bu 250 kelimede bir resim olarak yerleştirilebilir.
- Kullanılan resimlere alt etiket ekleyin.
- Kullanılan eklentiye göre Başlık, Anahtar kelime ve Açıklama kısmını etkili kullanın.
- Açıklama kısmında minimum 300 karakter kullanın. Google açıklama kısmını bir satır daha arttırdı.
- Yazıda kullanılan dilin akıcı olmasına dikkat edin.
- Kullanılan dile samimiyet katın.
- Doğru bir Türkçe ile yazılarınızı oluşturun.
- Etiket kullanımında Spam yapmayın. Yani bol bol etiket kullanımı yapmayın.
Saydığımız temel maddeler yazılarınızın insanlara ulaşması ve arama motorları algoritmaları için ehemmiyetli maddelerdir.
SEO Çeşitleri nelerdir ?
SEO çeşitleri nelerdir sorusuna kısaca cevap vermek gerekirse temel olarak iki çeşit SEO bulunmaktadır.
- On Page SEO: Türkçe anlamı ile site içi SEO anlamına gelmektedir. Site içi SEO konusu nedir ve nasıl yapılmalıdır peki. Site içi SEO da Web sitenizin seo için ne kadar uyumlu olduğu vb. gibi konulara bakarak düzenlemelerde bulunabilirsiniz. Bunun için kullanılan temel Sistemler mevcuttur. Sitenizin ne kadar seo ile uyumlu olup olmadığını görmek için Wmaracı, Google page speed, Gtmetrix gibi temel web siteler bulunmaktadır. Bu siteler de kendi web sitenizin alan adını yazarak sistemi başlattığınızda web sitenizde olan eksiklikleri ve gidermeniz gereken sorunları sizlere sergiler. Tabi bunları giderebilmek için elbette biraz da olsa bilgi sahibi olmalısınız. Yoksa yapacağınız yanlış işlemler sonucu web sitenizde hasarlara yol açabilirsiniz.
- Off Page SEO: Site dışı SEO anlamına gelen Off Page SEO site dışında yaptığınız çalışmalardır. Bu çalışmaların başında ilk olarak Backlink kavramı gelmektedir. Backlink kavramı aslında çokta kolay bir mantığa sahip bir işlemdir. Backlink ile yapabileceğiniz temel işlem şudur. Başka bir web sitesinin sizin web sitenizden bahsetmesi ve link çıkışı yapılmasıdır. Backlink ile aramalarda üst sıralara çıkmanız elbette kolay bir yoldur. Tabii bunda da dikkat etmeniz gereken hususlar bulunmaktadır.
SEO çeşitleri hakkında ne olduğu konusunda temel iki kavramdan kısaca bahsettik. Bu iki temel kavramı iyi bir şekilde okuyup anlamanız ve bunu içselleştirmeniz sayesinde sizlerde kendi sitenize SEO işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
SEO Ajansı – SEO Danışmanlık Nedir?
SEO Ajansı – SEO Danışmanlık Nedir sorularının cevabı aslında bir önceki başlık içerisinde gizlenmiştir. Neden peki bir önceki başlık içerisinde gizlenmiştir? Bunun da sebebi şudur: Siz eğer SEO çeşitlerini bilmiyorsanız yapacağınız her işlem sizi aramalarda üst sıralara çıkarmaz tam tersi sizleri daha da dibe çökecektir. Örneğin Site içi SEO konusunda pek bir bilgiye sahip değilsiniz, pek bir kod bilginiz de bulunmamakta. Ancak bu aşamada yapılması gerekenler var. Örneğin sitenizin açılış hızını etkileyen CSS, HTML ve JS kodlarının daha da küçültmesi gerekir. Bu konuda yanlış bir hatanız da sitenizin görünümde büyük sıkıntılar yaşanabilir. İşte siz bunu yaşamamak için ya kendiniz öğreneceksiniz ki bunun için biraz zaman harcamak zorundasınız. Yada siz zamandan tasarruf ederek bir SEO ajansı – SEO Danışmanlık ajansı ile çalışacaksınız.
Tabi sadece bununla da bitmiyor. Dediğimiz gibi site içi seo işlemlerini tamamladığınızı varsayıyoruz. Ya site dışı seo işlemleri? Bunları nasıl halledeceksiniz. İşte bunun içinde belirli kurallar bulunmakta. Site dışı seo için temel etken olan Backlink kavramında yapılması ve yapılmaması gerekenleri aşağıda sıralıyoruz.
- Kendi sitenizin bulunduğu sektör ile alakalı backlink almaya çalışın.
- Siteniz ile alakası olmayan hiç bir siteden backlink almayın. Arama motorları çok zeki algoritmalara sahiptir bunu unutmayın.
- Sadece backlink kavramı ile alakalı değil elbette tanıtım yazısı da alabilirsiniz. Tanıtım yazısı backlink kavramının biraz daha organik hali gibidir.
- Tanıtım yazısının asıl mantığı başka bir sitenin sizin sayfanızı çok doğal bir yolla kendi kullanıcılarına duyurmasıdır. Buradan alınacak linkte sizler için birer backlink kaynağıdır.
- Spam yemiş sitelerden Backlink almayın
- Spam yemiş sitelerden Tanıtım yazısı almayın
- Aniden ve aşırı backlink alımı yapmayın. Bunun doğal olarak görünmesi gerekir.
- Forumlarda imza kullanımı ile kolayca backlink alımı yapabilirsiniz. Hem daha doğaldır.
- Backlink aldığınız kaynağın sizden daha iyi bir durumda olması gerekir.
Bu temel etmenlere dikkat ederek backlink almanızı tavsiye ederiz. Tabii eğer bu saydıklarımızı anlamıyor yada bunları yapmakta güçlük çekecekseniz işte burada sizin yardımınıza SEO Ajansı – SEO Danışmanlık Ajansı sizin yardımınıza koşar ve saydığımız tüm bu etmenleri size eksiksiz yapmayı amaçlar. Elbette hizmeti nereden aldığınızın da önemini vurgulamaya gerek yoktur diye düşünüyorum. Biz firma olarak sizlere en iyi hizmeti sunmayı amaçlıyoruz. SEO konusunda da en iyi olma adına sizlere hizmet sunuyoruz.
2018 SEO Taktikleri
SEO Taktikleri konusunda sizlere en yeni ve en önemli taktikleri aktaracağız. Sırasıyla başlayalım o zaman.
- H1, H2, H3 ve diğer H etiketlerinin kullanımına dikkat edin.
- H etiket sıralamasına uymaya özen gösterin. H2 – H1 den önce gelmemeli
- Her yazınızda ve sayfanızda en fazla 1 adet H1 etiketini kullanmalısınız.
- H2 kullanımı da en fazla 4 adet olmalıdır. Sonrasında ise yazınıza göre h3 – h4 kullanımını gerçekleşitirin.
- Sosyal imleme yapın. Yani yazınızı olduğu gibi belirli seo programları sayesinde paylaşımını gerçekleştirin.
- Sosyal medya alanlarını etkin kullanın. Bunların içerisinde Facebook, İnstagram, Twitter, Pinterest vb. diğer alanları da etkin kullanmaya özen gösterin.
- Trafik alacak anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. Burada da yapmanız gereken bir anahtar kelime planlayıcı kullanmak. Bu planlayıcı olarak da Google Adwords aracını kullanabilirsiniz. Burada hem arama hacmi yüksek hemde rekabetin düşük olduğu kelimeleri seçmeye özen gösterin.
- Kullanılan başlığın anahtar kelime içermesine özen gösterin.
- Kullanılan başlıkta dikkat çekici ek kullanın. Örneğin “en” “en iyi” “en yeni” “2018” vb. kelimelerin kullanımına özen gösterin.
- Sitenizde Sosyal medya paylaşım butonlarının kullanımını etkinleştirin. İnsanlar beğendikleri yazıları sosyal medyada paylaşabilsinler.
- Olmazsa olmaz sitenizin RESPONSİVE yani Mobil uyumlu olması gerekmektedir.
- Site link yapısında dikkat edin. örneğin “site.com/12-3210fa” gibi otomatik linklemeyi düzenleyin. Bu yanlış link yapısıdır.
- Kullandığınız görsellerin kaliteli ancak boyut olarak çok düşük olması gerektiğin unutmayın. Kullandığınız görsellerin boyutunun fazla olması sitenizin açılış hızını etkiler buda kullanıcı açısından olumsuz bir etmendir.
Genel olarak bu yazmış olduğumuz etmenler sayesinde sizlerde 2018 SEO Teknikleri konusunda fikir sahibi edinmiş olursunuz. Kendi çalışmalarınızı yapmanız doğrultusunda sizlere yardımı olacak, yol gösterecek bir içerik oluşturmak istedik. 360 Reklam Ajansı olarak sizlerinde bilgi sahibi olup aldığınız hizmetin sizler için ne kadar faydalı olup olmadığını kendiniz ölçmeniz adına sizlere bu içeriği oluşturduk.
SEO Programları
SEO işlemlerinde bulunurken bazı harici programlarda kullanılmaktadır şimdi sırası ile bu programları tanıtıp ne işlerde kullanıldığından bahsetmek istiyorum.
- Ahrefs : Peki nedir bu ahrefs buna değinelim. Ahrefs bir analiz aracıdır. Bu analiz aracı sayesinde hem kendi sitenizin backlink durumunu sektörü ve diğer etmenleri analiz edebilirsiniz. Hemde rakiplerinizi analiz ederek onları geçmek için çalışmalarınıza yol gösterebilirsiniz. Aylık belirli bir ücret karşılığında hizmet vermektedir.
- Google Search Console : Bir diğer adıyla Google web araçları yönetimi olan bu araç sayesinde sitenize gelen dahili bağlantıların kontrolünü yapabilirsiniz. Bu sayede zararlı bağlantıları reddedebilirsiniz. Daha bir çok işlevi bulunan bu araç sayesinde kullanıcıların sitenize hangi kelimelerde ulaştıklarını, hangi sayfanızın yada yazınızın daha popüler olduğunu görebilirsiniz.
- Google Analytics : Bu araç sayesinde web sitenizin arama trafiğini, anlık kullanıcı saysını, konum, demografik yapı, yaş, cinsiyet vb. kategoriler sayesinde kullanıcı kitlenizin karakteristik bir analizini yapabilirsiniz.
- Google Adwords Keywords Planer : Bu araç ise sizlere anahtar kelimelerin aylık aranma hacmi ve rekabet oranını görmenize destek olur. Bu sayede sizler hangi kelimeleri anahtar kelime olarak almanız gerektiğine odaklanırsınız.
- Moz : SEO konusunda dünya çapında en bilindik araçlardan bir tanesidir. Bir analiz aracıdır. Bu sayede organik aramalar, sıralamanız ve iniş – çıkışlarınızı kolaylıkla takip edebilirsiniz.
- Keyword.io : Anahtar kelime planlamasında size yardımcı olacak bir araçtır. En iyi şekilde kullanılırsa sizlere muhteşem katkılar sağlayacaktır. Sadece google değil bir çok arama motoru ve youtube için de anahtar kelime konusunda destek sunar.
Genel olarak işinize yarayacak bir kaç aracı sizlere sundum bu araçlar SEO açısından kullanmanız gereken araçlardır. Bu araçlar sayesinde siteniz için yapmanız gereken çalışmalar da sizlere birer yol gösterici olacaktır. Bu programları kullanmadan durum takibi yapmanız biraz daha zor bir hal alacaktır.
SEO için önemli olan bir kaç başlık üzerinden yazımıza devam etmek isterim. Bunlar sırası ile
- Kod yapısı : Sitenizin kod yapısının doğru bir şekilde tasarlanması gerekir. Unutmayın ki arama motorları sitenizi görünen yüzü ile taramaz. Gönderdiğiniz site haritalarındaki taramaları yaparken sitenizin kod yapısında sitenizi tarar ve ona göre kullanışlı olup olmadığını belirler.
- Mobil uyumluluk: Bu artık arama motorları politikaları ve algoritmaları için vazgeçilmez bir gereklilik ve unsurdur. Sonuç olarak sizler insanlara ulaşmak istiyorsanız sitenizin mobil uyumlu olması kesinlikle yerine getirilmesi gereken bir şarttır.
- Site Güvenliği : Kullanıcılar sitenizde durmaları için onlara güvende oldukları hissiyatını sağlamalısınız. Burada da sitenizin korunması için gerekli alt yapı ve kodlamaları gerçekleştirmelisiniz.
- Kullanıcı Deneyimi : Kullanıcı odaklı çalışmalar gerçekleştirmeye özen gösterin bu sayede sitenizi insanlara sevdirebilirsiniz.
SEO Hakkında Dipnotlar
Bu yazımızda SEO hakkında dipnotlar bilinmesi gereken bir çok kural, kaide ve araçlardan bahsettik. Bu yazımız sayesinde sizlerde kendinize bir hedef oluşturabilir ve kendi çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Ancak şunu unutmayın yapacağınız her yanlış çalışma sizleri dibe götürecektir. Bu yüzden uzmanlaşmak her işte olmaz ise olmazdır. Nasıl ki bir öğretmenden ameliyat yapması beklenemez ise aynı şekilde SEO konusunda uzman olmayan birinden SEO çalışması yürütmesi de beklenemez. Son olarak bir kaç kuraldan bahsederek yazımıza son vereceğiz :
- “#” link yapısında buna yer vermeyin. Bu size zarar verecektir.
- Backlink alınacak sitenin sektörüne, spamına, geçmişine dikkat edin.
- İçeriğinizi en dikkat çekici şekilde hazırlayın.
- “H” etiketlerini kullanın. Nizami bir şekilde.
- Türkçeyi en doğru şekilde kullanın.
- Anahtar kelime araştırmasını yapın.
- Sitenize gelen bağlantıları Google search console ile düzenli bir şekilde takip edin.
- İç bağlantılara dikkat edin. Ve yazılarınızda kullanın.
- Kırık linklerinizi düzeltin.
- Site hızınızı arttırın.
- Resimlerin optimize edilmesini sağlayın.
- Kullanıcı odaklı sitenizi oluşturun.
- Sosyal medya platformlarını etkin bir şekilde kullanın.
- Forumlara katılmaktan çekinmeyin.
- İletişim Formlarını sitenizde kullanın.
- Zengin kartları kullanmaktan çekinmeyin.
- Yazılarınızda görsel ve videolar kullanın.
Evet genel olarak bunları yapmanız doğrultusunda sitenizin iyi konumlarda olmasını sağlarsınız. Ancak unutmayın ki rakipleriniz bunların çok daha fazlasını gerçekleştiriyor. Bu nedenle bu konuda uzman değilseniz. Bize Ulaşın. Sizlerde aramalarda sitenizi üst sıralarda görün. SEO Danışmanlık hizmeti de veren firmamız 360 Reklam hizmeti ile çalışmak sizleri dibe değil üst sıralara çıkaracaktır. Profesyonel ekip ve tecrübe ile yakalanmış başarısı ile firmamızla çalışmak sizlere değer katacaktır. İletişim sayfasındaki yazılardan kolaylıkla bizlere ulaşabilirsiniz.