İçerik Pazarlama

Funnel Nedir


İçindekiler

Nedir Funnel?

Funnel, bir ürün veya hizmeti satın almaya ikna etmek için çeşitli eylemleri ve etkinlikleri ifade eden bir terimdir. Bu, potansiyel müşterilerinizi markanız ve ürünleriniz hakkında bilinçli, satın almaya varan yeni müşteriler haline getirmek için bir tür yönlendirme planı olarak da düşünülebilir.

Funnel Nasıl Çalışır?

Bir funnel sarmalı, müşterilerin satın alma isteği ve bu talebi artırmak için ortaya çıkan adımları ifade eder. Bir funnel, deneyiminizi sağlamaya odaklanır; potansiyel müşterilerinize yol haritasını belirleyin, özellikleri öğretin ve daha sonra satın alma sepetinize gönderin.

Bir funnel, basitçe söylemek gerekirse, potansiyel müşterinin ilk olarak farkına varmasından son olarak bir çözüme karar vermesi ve satın almaya gitmesi arasındaki sürecin tüm adımlarını izleyen bir seri olarak özetlenebilir.

Funnel’ın Faydaları

  • Katılımcıyı Türlerine Yönlendirme: Funnel, müşterileri iletişim stratejilerini kullanarak müşterilerini belirli konulara ve sonraki adımlara yönlendirmeyi sağlar.
  • Dengeli Güvenlik: Funnel’ın kullanımı, potansiyel müşterilerin özel verilerini korumak için farklı koruma ve güvenlik mekanizmalarını geliştirmeyi ve zorunlu kılmayı kolaylaştırır.
  • E-ticaret Faydaları: Funnel güvenilir, esnek ve sağlam bir e-ticaret platformunu hedeflenen müşteriye ulaştırmak için kullanışlıdır.
  • Kişiselleştirilmiş Deneyim: Funnel, seçilen müşteriyi, markanızla ilgili öne çıkan özellikleri kolayca öğrenebilmesine, böylece kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi elde etmelerine olanak tanır.

Funnel, “hangi temel ürün veya hizmete yatırım yapmalısınız” gibi, müşterilerinizi yakalamak için çok etkili bir araç. Funnel’ı kullanmak, müşterilerinize oluşturduğunuz deneyimin çok daha konforlu ve kolay hale gelmesine yardımcı olur ve kalıcı bir izlenim oluşturmak için güçlü bir potansiyel ortaya çıkarır.

What are the steps of a funnel?

1. Awareness: At the top of the funnel is where potential customers become aware of your product or service.

2. Interest: This is where prospects show interest in your product or service, either through attending webinars, downloading content, or other research activities.

3. Consideration: Prospects who are interested in your product or service further examine and compare the different options in the market, based on the information they have collected.

4. Evaluation: Prospects decide which option meets their requirements, and then evaluate it further.

5. Decision: At this stage, prospects make the decision to purchase your product or service.

6. Purchase: The purchase is made, and prospects become customers.

7. Retention: This is the ongoing process it get customers to return and keep coming back to your product or service.

What is a typical funnel process?

1. Attract: Generating interest and awareness of your product or service.

2. Convert: Convincing prospective buyers to give you their contact information.

3. Nurture: Educating potential customers and building trust to offer solutions.

4. Close: Providing solutions for customers to purchase products or services.

5. Delight: Encouraging customer loyalty with post-purchase support.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu