İçerik PazarlamaOnline Pazarlama Eğitimi

Dijital İçerik Yazarı nedir ? Eksiksiz Bir İçerik Yazarı Kılavuzu

İçerik yazarı yada dijital içerik yazarını tanımanın tam zamanı

Yazar olarak hayatını kazanmak isteyen biri için ne tür bir kariyer istediğini düşünmek önemlidir. Bugünlerde dijital dünya içerikle dolu ancak içeriğin türü ve içeriğin yayınlandığı yer içeriğin ve işin kendisini tanımlamaya yardımcı oluyor.

Örneğin, bir Kurgu Roman Yazarı kesinlikle bir İş Yazarı ile aynı klasmanda değildir. Ancak bu kategorilerde de kendine has ince nüanslar vardır. Kurgu, romantizm veya korku olabilir ve dijital içerik yazımı dijital alanda veya basılı ve dijital alanda olabilir. Dijital İçerik Yazarı, Metin Yazarından farklıdır.

Bir Dijital İçerik Yazarı, İnternette yazma konusunda uzmanlaşmıştır. Herkesin çevrimiçi içeriğe ihtiyacı olduğundan, bu profesyonelleri tam zamanlı kurumsal rollerde, yeni başlayan şirketlerde veya serbest çalışan olarak bulabilirsiniz. Dijital trendler haber siteleri kadar hızlı bir şekilde dijital mecralarda yayılsa da, bu başlı başına bir gazetecilik işi değildir.

Bildiğimiz bir şey var ki, iyi bir Dijital İçerik Yazarı hemen hemen her konuda bir makale veya içerik yazabilir.

Creative copywriting, seo editing of commercial text in blog or web media. Banner with computer, paper page, magnifier, pencils and copy space, 3d render illustration

İçindekiler

Dijital İçerik Yazarı nedir?

Bir dijital içerik yazarı; web siteleri, bloglar, videolar, e-posta pazarlama kampanyaları, reklam kampanyaları, sosyal medya gönderileri, infografikler, teknik incelemeler ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli dijital platformlar için içerik oluşturur, geliştirir, düzenler ve yayınlar. Dijital içerik yazarları, bir kuruluş tarafından hizmetleri satmak veya tanıtmak, marka bilinirliğini artırmak vb. için kullanılabilecek mesajlaşma, pazarlama materyalleri ve çeşitli dijital çevrimiçi kopya biçimleri oluşturur.

Bir Dijital İçerik Yazarı tipik olarak ne yapar?

Marka standartlarında yaratıcı hikaye oluşturucusu

Dijital içerik yazarı veya yazarları, marka standartları dahilinde yaratıcı hikaye oluşturucusu ve anlatıcılarıdır. Kendilerinden bir şirket markasını yönetmeleri istenmese de, mesajlarının şirket yönergeleri/değeri/misyon ile tutarlı olmasını sağlamak için şirket marka yönergelerini takip ederler. Dijital içerik yazarları, ürettikleri çeşitli dijital içerikler aracılığıyla bir şirketin markasını, hizmetini veya ürününü geliştirme ve tanıtma konusunda yeteneklidir.

Üretin ve yayınlayın

En iyi dijital içerik yazarı, çok çeşitli dijital içerik platformlarına (web siteleri, bloglar, videolar, mobil, sosyal medya ve daha fazlası) başarılı bir şekilde katkıda bulunabilir. Dijital içerik yazarları genellikle içerik yönetim sistemlerini kullanma ve web sitelerini yönetme/düzenleme deneyimine sahiptir. Genellikle kendi yazdıkları içeriği ve varsa diğerlerinin içeriğini yazar, inceler, düzenler ve yayınlarlar.

Dijital Pazarlama/SEO en iyi uygulamalarını anlama

Dijital içerik yazarlarından SEO uzmanı olmaları beklenmese de, çeşitli dijital proje kanalları (bir web sitesi, e-posta ve sosyal medya gibi) için yazma arasındaki farkı anlamaları gerekir. Dijital içerik yazarları ayrıca çevrimiçi aramalarda bulunan ve SEO için gerekli en iyi uygulamalarını ve yönergelerini içeren içerik üretebilmelidir.

Bir Dijital İçerik Yazarı:

İçerik Uzmanı

Dijital platform yöneticileri tarafından belirtildiği gibi, “ürün içeriği, satış içeriği, müşteri hizmetleri içeriği, etkinlik içeriği, çalışanlar tarafından oluşturulan içerik, pazarlama ve kampanya içeriği vardır. Reklam bile içeriktir.” Dijital içerik yazarları, şirketin ihtiyaç duyduğu tüm bu içerik türlerini üretir ve ürettikleri içerik daha sonra kuruluşun içerik pazarlama stratejisinin bir parçası olarak kullanılır. İkisi – dijital içerik ve içerik pazarlaması – genellikle bir kuruluşun dijital pazarlama stratejisi içinde kesişir.

Bir Metin Yazarı

Bir dijital içerik yazarı, dijital/çevrimiçi ortamlar için kopya üretir. Bununla birlikte, bir metin yazarı, örneğin bir dergi veya broşür veya bilgi sayfası için asla dijital bir platforma çıkmayabilecek bir metin yazabilir. Bununla birlikte, işverenler genellikle benzer becerilere sahip dijital içerik yazarları ve metin yazarları ararlar, ancak bunları şirket felsefesine göre farklı adlandırabilirler.

Dijital İçerik Yazarı için önemli ölçütler

  • Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)
  • Yaşam Boyu Değer (LTV)
  • Yatırım Getirisi (YG)
  • Çıkma Oranı

Dijital İçerik Yazarı İş Tanımı

Bu tanımı yaparken en iyisi hayali bir firma üzerinden iş tanımı yapmaktır. Tabi sizler daha avantajlısınız bir dijital içerik yazarına ihtiyacınız varsa hemen iletişim sayfasından benimle iletişime geçebilirsiniz.

<Kampanya ABC>’de bir Dijital İçerik Yazarı olarak, hikayemizi ve vizyonumuzu paylaşan, markamızı tanıtan ve birçok farklı dijital platformda etki yaratan içerikler oluşturabileceksiniz. Daha spesifik olarak, şunları elde edeceksiniz:

  • Web siteleri, bloglar, videolar, sosyal medya gönderileri/kampanyaları, e-posta kampanyaları, podcast’ler, e-kitaplar, teknik incelemeler ve daha fazlası için içerik yazın, düzenleyin ve yayınlayın
  • Çok çeşitli dijital platformlarda motive eden, ilham veren, eğiten, bilgilendiren, satan ve basitçe bilgi sağlayan içerik oluşturun
  • Sonuç üreten içerik üretmek için dijital pazarlama ekibiyle yakın çalışın
  • Çeşitli dijital platformlarda içerik yayınlamak ve düzenlemek için düzenleme, içerik yönetimi ve HTML becerilerinizi kullanın
  • Arama motorları aracılığıyla bulunmamıza yardımcı olan ve şirketimizi sektörde lider olarak gösteren dijital içerik oluşturmak için SEO ve içerik geliştirme bilginizi kullanın.
  • Dijital içerik üretimi yoluyla şirket ve endüstri içinde etki yaratan bir etkileyici olun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu