Nasıl Ula Sosyal Medya Uzmanı Olunur: Eksiksiz Bir Kılavuz
İçindekiler
Ula Sosyal Medya Uzmanı
Uzman kimdir sorusuna cevap verelim önce. Uzman kelime anlamı ile herhangi bir alanda yetkin, o alanda bilgi veya birikim sahibi olan kişidir; otorite olması gerekmez, ancak o alanda kapsamlı bilgi ve beceriye sahip kişidir. Sosyal Medya Uzmanı, sosyal medya pazarlaması konusunda uzman olan kişidir. Bu alanda bilgi, birikim sahibi ve bu bilgi – birikimi nerede, nasıl kullanacağını bilen kişidir. İşin püf noktalarını en iyi şekilde bilir. Sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlamanın temellerini iyi bilen, farklı sosyal medya araçlarını ve analitiği anlar. Bir sosyal medya uzmanı, sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlama hedeflerine nasıl ulaşılacağını ve sosyal medyada müşterileri ikna edebilecek harika bir mesajın nasıl yazılacağını çok iyi bilir.
Sosyal medya, Dijital Pazarlamanın çok önemli bir parçasıdır çünkü marka bilinirliği yaratmak için Dijital alanda bunu yapmak için en iyi ortamdır. Pazarlamanın teknolojik ayağıdır. Facebook’un kendisi platformunda 3 milyar kullanıcıyı geçmek üzere (neredeyse dünyanın 2/5’ü). Sonra Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn ve benzeri diğer önemli platformlar var. Ve tüm bu platformlar büyüyor. Bu, markaların hedef ve müşterilerine ulaşması için sosyal medyanın giderek daha önemli hale geldiği anlamına geliyor. Ve bu ortamı kullanma ihtiyacı arttıkça, bu işi yapması gereken Ula sosyal medya pazarlama uzmanlarının sayısı da artıyor.
Gelin nasıl sosyal medya pazarlama uzmanı olunabileceğini biraz tartışalım:
Nasıl Ula Sosyal Medya Uzmanı Olunur?
Özetle, yardımcı olacak en temel bir şey var, o da nasıl sosyal medya uzmanı olunacağı. Ve bu bir Pratik Deneyimdir. Nasıl sosyal medya uzmanı olunur sorusuna cevabın temeli çalışmak ve araştırmaktan geçmektedir. Tabii ki, teorik bilgi de önemlidir, ancak sosyal medya pazarlamasında ustalaşmak için tekniklerin yanı sıra ustalık kazanmak için pratik şarttır. Bunun dışında, dijital pazarlama sertifikaları da işi almanın ilk aşamalarında çok yardımcı olabilir, ancak işe girdikten sonra önemli olan tek şey pratik deneyiminiz ve performansınızdır. Yani kendinizi daima güncel bilgiler ışığında, kendini geliştiren platformların sıkı takipçisi olarak pratikle dijital mecraları kullanmaktır.
Şimdi üç ana unsuru ele alalım:
1. Teorik Bilgi
Sosyal medya pazarlaması hakkında teorik bilgi geliştirmek için en iyi yollardan biri, Agora Pulse, Buffer Social, HubSpot, Social Media Examiner, Top Dog Social Media gibi tanınmış uluslarrası bloglardaki birçok gönderiyi ve nasıl yapılır kılavuzlarını okumaktır. Tabii ki bunların yanında Onedio, Sosyalmedya.co, Webtures, Werazzi vb. daha bir çok kaynakta takip edilebilir. Aslında sosyal medya pazarlaması hakkında bu yazılan her bir kaynağın bloğunda 1.000’den daha fazla mükemmel teorik bilgiye ulaşarak kendinize bir strateji için yol haritası oluşturabilirsiniz.
Elbette bu üçüncü taraf blogların dışında, nasıl Ula sosyal medya pazarlama uzmanı olunacağını öğrenmek için çok yararlı bir başka kaynak da Meta (Facebook), Twitter, LinkedIn ve diğerleri gibi sosyal medya kanallarının sahip olduğu blogları takip etmektir. İşte bununla ilgili ayrıntılar:
A.) Meta (Facebook) Blogları
Meta Pazarlama Kaynakları
1. Meta Pazarlama Kaynakları : Yararlı bilgilerden kişiselleştirilmiş desteğe kadar, markaların işlerini pazarlamasına yardımcı olacak Meta araçları hakkında bilgi edinin.
2. Meta (Facebook) Pazarlama : Facebook aracılığıyla ulaşılabilecek farklı iş hedefleri, Facebook sayfalarının nasıl oluşturulacağı ve tanıtılacağı, Facebook reklamlarının nasıl oluşturulacağı ve Facebook Insights kullanılarak sonuçların nasıl ölçüleceği hakkında bilgi edinin.
3. Endüstriler için Facebook : Finansal Hizmetler, Perakende ve e-ticaret, Oyun, Eğlence ve medya, Telekomünikasyon, Restoranlar, paketlenmiş tüketim malları vb. gibi belirli bir Sektör için özel olarak hazırlanmış Facebook çözümleriyle iş hedeflerine nasıl ulaşacağınızı öğrenin.)
4. Facebook İlhamı : Facebook’ta markaların gerçek hayattaki başarı hikayelerini okuyarak ilham alın.
5. Facebook İş Haberleri : Facebook tarafından yapılan en son özellikler ve diğer teknolojik gelişmeler hakkında bilgi almak için bunu okuyun. Bir Ula sosyal medya uzmanının en son gelişmelerden haberdar olması gerekir. Başında ve takibinde olmalı.
B.) Twitter Blogları
1. Twitter Pazarlama Kaynakları : Twitter kullanarak pazarlama hakkında bilgi edinin. Bu blogda dört ana bölüm vardır: Ürün haberleri, En iyi uygulamalar, Araştırma ve Etkinlikler.
2. Twitter Insights : Bu blogda üç bölüm vardır: Twitter Insights, Başarı Öyküleri ve Çözümler. Bazı yararlı Twitter pazarlama ipuçları, gerçek hayattan vaka çalışmaları ve Twitter’da sonuç oluşturma ve ölçme yolları hakkında bilgi edinin.
C.) Diğer Blogları
Bahsettiğim gibi, tüm sosyal medya kanallarının kendi platformlarıyla ilgili pazarlama ipuçlarını paylaştıkları kendi yerel blogları vardır. İşte liste:
- Snapchat
- Snapchat
Tüm bunlar, nasıl Ula sosyal medya uzmanı olunacağına dair harika kaynaklar.
2. Pratik Deneyim
Sosyal medya pazarlamasında pratik deneyim aşağıdaki şekillerde kazanılabilir:
A.) Mesleki Eğitim
Dijital pazarlama konusunda eğitmen liderliğinde eğitim kursları veren birçok şirket var. Profesyonel bir eğitim kurumundan eğitim almanın yararı, kişinin öğrenmeyi hızlı ve düzenli bir şekilde almasıdır. Ayrıca hedef kitle belirleme, kampanya oluşturma, sosyal medya reklamları oluşturma, sonuçları ölçme vb. farklı sosyal medya pazarlama çalışmaları konusunda pratik deneyim kazanılır. Öğrenmenin yanı sıra sertifika da alınır.
2018 yılından bu yana 360 Reklam için çalıştım ve halka açık Ula sosyal medya atölyeleri için sosyal medyayı kullanarak müşteri kitleleri oluşturuyordum. Bugünlerde halka açık atölyeler düzenlenmese de, sosyal medya pazarlaması da dahil olmak üzere dijital pazarlamadaki çevrimiçi kursları, öğrenme odaklı ve endüstri odaklı mükemmel. Kaliteli bir eğitim ve sertifika arıyorsanız, bu kursu almanızı tavsiye ederim. Bu, nasıl sosyal medya uzmanı olunacağına kesinlikle destek olacaktır.
A.) Çevrimiçi Kurslar
Pratik bir deneyim elde etmenin bir başka yolu da Facebook, Google ve Udemy gibi platfrormlar tarafından sağlanan sertifika programlarından geçmektir. Google AdWords sertifikaları kendi başına sosyal medya kapsamına girmese de, yine de bunlara gitmek bir adayın iş alma ve yönetme şansını kesinlikle artırır.
Udemy için burada bir parantez ayırarak son yıllarda çok fazla eğitimin verildiği ve gerçek anlamda kaliteli dönüşler alınabilecek kursların varlığından söz etmek mümkün.
3.) Sektör Deneyimi
Bazı markalar için sosyal medya pazarlama kampanyaları yürütmenin gerçek deneyimini hiçbir şey yenemez. Bazı dijital pazarlama ajanslarında veya bazı markalarda sosyal medya işleri alabilirsiniz . Günümüzde neredeyse her şirket büyük ölçüde dijital pazarlamaya ve özellikle sosyal medya pazarlamasına yatırım yapıyor. Firmaların marka bilinirliği açısından olmazsa olmazı haline gelmiştir. İşte bu yüzden bu işi yapması için bir Ula sosyal medya uzmanı veya bir dijital pazarlama uzmanı tutuyorlar. Nasıl bir Ula sosyal medya uzmanı olunacağını bilmek istiyorsanız, o zaman cevap bu, sosyal medyayı kullanarak başarılı kampanyalar yürütmek ve markanın istediği sonuçlara ve hedeflere ulaşmak en iyi yoldur!
Artı İpucu
Tamda bu nedenle, istediğiniz işi aldıktan sonra, tüm enerjinizi sosyal medya planları oluşturmaya ve bunları uygulamaya koyun. Yeni ve daha iyi teknikler öğrenmek için işvereninizin çerçevesi içinde olabildiğince çok deney artı tekrar yapın. Ayrıca, okuyarak ve sosyal medya alanındaki en son gelişmeleri takip ederek öğrenmeye devam edin. En önemlisi, sonuçları ölçün. Her zaman ne yaptığınızı, neden yaptığınızı ve sizden ne gibi sonuçlar alındığını takip edin? Bir profesyonel olarak gelişiyor musunuz? Markanızın/müşterinizin büyümesine yardımcı oluyor musunuz?
Çözüm
Eminim bu gönderideki ipuçları, nasıl Ula sosyal medya pazarlama uzmanı olunacağını öğrenmenize yardımcı olacaktır. Şirketler bir Ula sosyal medya uzmanı tutar ve bu ipuçları işe alınmanıza yardımcı olur. Nasıl Ula sosyal medya pazarlamacısı olunacağını öğrendiyseniz ve sosyal medya sertifikasına sahipseniz, bu gönderideki fikirler hakkındaki düşüncelerinizi aşağıdaki yorum kutusunda paylaşın.